czwartek, 21 listopada 2019

Przykłady zadań

W związku z otwartymi próbami na stopnie - karty prób ptrzymaliście na ostatniej zbiórce poniżej kilka przykładowych zadań odnoszących się do wymagań, które mazie zawarte w próbie.
Oczywiście do każdego wymagania zapisujecie tylko jedno zadanie. Poniżej to tylko przykłady jakie zadania można wymysleć do danego wymagania.

1. Staram się postępować zgodnie z Prawem Harcerskim.
  • a.Zastanowię się który z punktów Prawa jest dla mnie najtrudniejszy do realizacji, będę starał się lepiej go wypełniać
  • b.Będę zapisywał wszystkie moje zachowania niezgodne z Prawem Harcerskim i postaram się ich unikać
  • c.Zrobię plakat do mojego pokoju z Prawem Harcerskim, który będzie przypominał mi o jego przestrzeganiu
  • d.Opowiem na zbiórce zastępu lub drużyny, kilka sytuacji, w których zachowałem się zgodnie z Prawem Harcerskim
  • 2. W każdym widzę bliźniego. Dostrzegam potrzeby bliźnich, wyrażam to przez spełnianie dobrych uczynków.
    • a.Codziennie spełnię dobry uczynek i zapisze go w notatniku
    • b.Regularnie będę pomagał młodszemu rodzeństwu przy odrabianiu lekcji
    • c.Będę utrzymywał dobry kontakt z dalszą rodziną. Regularnie będę dzwonił d dziadków, dowiadywał się co u nich słychać
    • d.Pomogę słabszym uczniom w nauce do sprawdzianów
    • e.Pomogę w opiece nad młodszym rodzeństwem, aby moi rodzice mieli więcej wolnego czasu
    • f.Regularnie będę pomagał rodzicom w wyznaczonych obowiązkach domowych
    • g.Bliżej poznam nielubianego ucznia z mojej szkoły, spróbuję się z nim zaprzyjaźnić
    • h.Przejrzę moje zabawki i ubrania i część z nich oddam potrzebującym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz